Hieronder ziet u onze oldtimers!
Deze Berliner Bären stadsbus is in 2,5 jr geheel eigenhandig gerestaureerd. Omgebouwd tot één van uitzonderlijkste klassieke dubbeldekkers van Europa.De dubbeldekker is op luxe wijze ingericht en wordt uitsluitend ingezet als trouw en gelegenheids- vervoer in de regio Twente. Dit type bus reed in de jaren 60- en 70 -er jaren als lijndienstbus in het centrum van Berlijn. Gebouwd werd hij door Wagon Union Berlijn, welke ook de treinwagons bouwde voor de Duitse spoorwegen. Na vele jaren van trouwe dienst werden ze vervangen voor de nu nog rijdende vierkante dubbeldekkers van Berlijn. Na de grondige restauratie is de bus voorzien van 65 zitplaatsen,kersenhouten tafels, stoffen bekleding, vloerbedekking,een bar toilet en een professionele geluidsinstallatie.
Technische info
Merk: | Büssing | ||
Type: | DE 73-2469 | ||
Lengte: | 11.20 mtr | ||
Breedte: | 2.35 mtr | ||
Hoogte: | 4.05 mtr | ||
Bouwjaar: | 1973 | ||
Aantal: | 68 zitplaatsen | ||
Motor: | 6 cilinder diesel | ||
Bekleding: | stof | ||
Kleur: | groen | ||
Audio: | radio cd speler | ||
Extra: | bus is voorzien van een bar |
De Austin FX4 is als London Taxi een echt icoon geworden. De auto kenmerkt zich door het authentieke design, met een duidelijke scheiding tussen de bestuurders- en passagiersruimte en natuurlijk de zwarte kleur. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, was deze kleur niet verplicht, maar werd deze gewoonweg veel gekozen.
Deze bus is in 1935 door frankrijk grootste automobiel fabrikant gebouwd en door de franse nationale spoorwegen in dienst genomen. Sindsdien heeft deze bus op de route Parijs – Rouen in totaal 1.750.000 passagiers vervoert. Tegenwoordig heeft de bus een bar, en een audio installatie met radio met cd functie.
Technische info
Merk: | Renault | ||
Type: | TN 4H | ||
Lengte: | 9786 mm | ||
Breedte: | 2350 mm | ||
Hoogte: | 3115 mm | ||
Bouwjaar: | 1935 | ||
Aantal: | 40 personen | ||
Opbouw: | Hout / staal | ||
Bekleding: | Leer | ||
Kleur: | Groen / Crème | ||
Audio: | Radio met cd speler | ||
Extra: | bus is voorzien van een bar en een achterbalkon |
Deze Parijse oldtimer bus gebouwd in 1923 heeft dienstgedaan als openbaarvervoer in Parijs. De bus werd bemand door een chauffeur die afgescheiden van de gasten zit. Achter op het balkon stond de conducteur die gasten op en af liet stappen. Men ziet ook nog een extra handrem op het balkon voor de conducteur. Deze was voor nog aansnellende gasten de mogelijkheid te bieden om op te stappen terwijl de chauffeur al aan het wegrijden was.
Sinds de 50 jaren zijn deze bussen uit productie genomen en is het achterbalkon van deze bussen verdwenen. Dit gaf een grote rel bij de bevolking van Parijs want men kon wel zeggen dat het balkon heilig was. Het franse openbaar vervoer heeft toen besloten om het achter balkon weer terug te plaatsen. En als men heden ten dage weer door Parijs loopt dan ziet men de bussen van de R.A.T.P. weer rijden met een achterbalkon, alleen de opstap zit nu bij de chauffeur zodat de conducteur overbodig was geworden.
Technische info
Merk: | Renault |
Type: | TN 6A |
Lengte: | 9550 mm |
Breedte: | 2450 mm |
Hoogte: | 2950 mm |
Bouwjaar: | 1923 |
Aantal: | 30 personen |
Opbouw: | Hout / staal |
Bekleding: | Leer |
Kleur: | Groen / Crème |
Audio: | Radio met cd speler |
Extra: | bus is voorzien van een bar en een achterbalkon |
In september 1960 begon Triumph de ontwikkeling van een nieuw tweezits cabrio roadster model. Het model werd door de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti in Turijn ontworpen, en stond bekend onder de naam ‘The bomb’. Vanaf het begin leek het al sprekend op het latere productiemodel dat onder de naam Triumph Spitfire werd verkocht.